דף הבית > חדשות > כתבות > איזה יופי: בגני הילדים של עמנואל סיכמו את תכנית החקלאות הייחודית

איזה יופי: בגני הילדים של עמנואל סיכמו את תכנית החקלאות הייחודית

בגני הילדים של עמנואל סיכמו היום (שלישי) את התכנית המיוחדת בנושא משבר האקלים והגנת הסביבה, שנערכה השנה בכעשרה גנים ובהם ארבעה גני חינוך מיוחד | במסגרת התכנית הוקמו גינות חינוכיות מושקעות בכל גן, מערכת השקייה ועוד, ותלמידי הגנים גידלו ירקות, קיימו את מצוות הארץ, ולמדו בצורה חווייתית איך לשמור על הסביבה | התכנית התקיימה בהובלת הגב' מרים מושקוביץ, ממחלקת חינוך, בשיתוף עמותת לשומרה, ובהדרכתה של הגב' נעמה שוען, מהמרכז הקהילתי ו"לשומרה" | כך זה נראה היום:

במהלך הסיור המסכם בגנים, סיפרה אחת הגננות:

באחד מהגנים המשתתפים בתכנית, גן חינוך מיוחד, הגננת חילקה בתחילת התכנית שתיל אישי לכל בת, ואותה בת הייתה אחראית לשתול, להשקות ולטפח.

אחת הבנות בגן, סבלה מאילמות סלקטיבית. כבר תקופה ארוכה שאיננה מוציאה הגה מפיה, ומאחוריה מס’ טיפולים שניסו לטפל בבעיה, ללא הצלחה.
כמה ימים אחרי שהגננת חילקה את השתילים, היא פתאום שמה לב שאותה ילדה הולכת לחצר ומתחילה לדבר עם השתיל שלה (נדגיש שוב: הילדה לא דיברה בכלל בגן, תקופה ארוכה!)  כשהגננת התקרבה, הילדה השתתקה מיד…

עם התפתחות השתילים בעציץ, צוות הגן  תפס אותה “על חם” פעמים רבות מדברת עם העציץ. לאט לאט הילדה התקדמה ונפתחה וכיום מדברת ב”ה . בזכות הפרויקט המיוחד שהופעל בגן.


מספרת נעמה שוען, המדריכה מטעם “לשומרה” בתכנית:

“הגננות וגם הילדות התחברו מאד אל הגינה! גננת אחת סיפרה לי, שהדבר הראשון שהם עושים על הבוקר, יום-יום במשך כל השנה (!), הוא להשקות את הצמחים , לבדוק כמה גדלו, לדבר אליהם ולהתפלל שימשיכו לצמוח.

“גננת אחרת, בתחילת התכנית הייתה מסופקת אם הפרויקט מתאים לילדי הגן שלה, שכולל גם ילדים עם הפרעות התנהגות מורכבות במיוחד. בפועל, לא רק שהם לא השחיתו, אלא כולם ממש התגייסו לשמור ולטפח את הגינה! ואמנם כל הגינות הצליחו ב”ה, אבל הגינה שלהם הצליחה יותר מכולם…

“נהנתי מאד מהתכנית. הכי מספק היה לראות את העיניים הנוצצות של הילדים והגננות בכל פעם שהגעתי לבקר בגן וראינו את התפתחות הגינה שהילדים שתלו וטיפחו בכוחות עצמם.
“אני רוצה להגיד תודה גדולה למועצה על תכנית כל כך מושקעת ומוצלחת, ושנמשיך תמיד לגדול ולצמוח יחד עם הצמחים בגינה…”.